Бъдещето на електронната търговия през следващите години
Нови данни от анализтори посочват, че пандемията Covid-19 е ускорила електронната търговия с пет години. Въпреки че пандемията принуди много физически магазини да затворят, магазините за електронна търговия процъфтяваха поради това. Посочва, се че универсалните магазини са намалели с повече от 60%, докато електронната търговия показват висок ръст.
Ето как се очаква да се оформи бъдещето на електронната търговия:
Развиващите се пазари ще набират сила
Пазарите, които имат развиваща се средна класа, ще играят огромна роля в бъдещето на електронната търговия през следващото десетилетие. Развиващите се пазари като Индия, Бразилия, Русия, Китай и др. привличат милиони нови потребители в Интернет. Тъй като интернет става масов в тези области, те също ще почувстват, че онлайн пазаруването е по-интелигентен начин за закупуване на неща вместо първоначалните купувачи от електронната търговия, които са били скептични относно купуването на нещо онлайн, когато онлайн пазаруването не е било толкова често, колкото е днес.
Повечето от тези пазари са до голяма степен недокоснати, с изключение на градските райони. Виждайки потенциала, който имат тези области, бизнесът за електронна търговия скоро ще инвестира в създаването на инфраструктура, която да се погрижи за тази област.
Малките марки ще станат големи:
Да, правилно прочетохте. Докато Amazons и Walmarts по света винаги ще намират огромно парче от пая на електронната търговия, появата на малки марки, които правят нишови продукти, не може да остане незабелязана. Хората ще бъдат привлечени от такива малки марки, защото са по-лични и правят странни продукти, които може да не се предлагат навсякъде.
Малките марки не е задължително да използват някой като Amazon, за да получат аудитория. Те могат лесно да настроят уебсайта си, да създадат социални медии, да бъдат активни и да популяризират своите продукти. Хората се чувстват удобно да купуват и от малки марки, поради сигурните онлайн разплащателни платформи.
Amazon ще загуби своята привлекателност:
Ето едно страшно нещо, което много хора забелязват напоследък. Amazon използва по-малки марки, които са на тяхната платформа за проучване на пазара. Когато видят добре работещ продукт, те създават евтина версия на същия и се рекламират пред другите марки. Това, което се случва е, че поради този ход и последващите агресивни тактики за продажба, при които те рекламират своята марка и скриват популярната малка марка, последната не получава продажбите, които обикновено е получавала. Това води до затваряне на много малки марки.
Когато вашите продукти са в Amazon, вие сте оставени на милостта на комисионните, които те таксуват.
Гласът ще стане ключов канал
Гласовата технология, управлявана от AI, ще оформи начина, по който пазаруваме. Ще дойде време, когато ще сме забравили, че можем да въвеждаме заявките си на бутона за търсене. Защо? Тъй като ще търсим продукти, използвайки наличната гласова функция и нормалното текстово търсене може да стане остаряло – никога не се знае.
Функцията за гласово търсене ще разпознае вашия индивидуален глас и ще бъде наясно с предишните взаимодействия, които сте имали с конкретен купувач, и ще излезе с конкретни резултати, съобразени с вашите изисквания.
Контекстуално местоположение:
То ще се превърне в неразделна част от изживяването на дребно, което до голяма степен ще се ръководи от мобилните технологии. Какво е контекстното местоположение? Марките ще идентифицират местоположението на потребителя и ще доставят съдържание, което е навременно, целево и контекстуално подходящо.
Прогностичен анализ:
Марките за електронна търговия ще имат способността да определят действията на потребителите в бъдеще чрез използване на множество точки от данни, които са налични. Това ще намали риска, който повечето от тези предприятия носят чрез прогнозиране на търсенето. Предсказуемият анализ, който използва AI, също ще може да излезе с препоръки за продукти, които ще осигурят напълно подбрано пазаруване.
Възходът на цифровите асистенти:
Дигиталните асистенти като Siri и Cortana са само началото на това, което може да бъде. Те ще станат по-сложни, благодарение на силата на изкуствения интелект. Клиентите ще могат да пазаруват спокойно с помощта на дигиталните асистенти. Благодарение на предсказуемото пазаруване и AI дигиталните асистенти ще могат да откриват интересни оферти от магазина, в който се намират.
3D принтирането ще играе ограничена роля:
3D печатът ще расте, ако може да осигури резултати на разумна цена, но ще има ограничено въздействие върху основните продажби. За силно персонализирани подаръци 3D печатът ще играе огромна роля, но само за луксозни клиенти поради високата ценова точка, на която работи. Може би би могло да се окаже полезно да се създават резервни части за сложни продукти или други елементи.
Заключение:
Живеем във вълнуващи и интересни времена; то само ще се увеличи в близко бъдеще, особено що се отнася до електронната търговия. Промените, на които ще станем свидетели, ще бъдат огромни, изброихме някои от тях.
Но никога не знаем какво наистина крие бъдещето за нас. Оставянето на вашите стари технологии и замяната им с най-новите цифрови технологии ще бъде една стъпка, която ще ви отведе до успеха на електронната търговия. По този начин ще бъдете по-добре подготвени за големите промени, които ще настъпят.